reklama

Pán Nitrianskeho hradu a rozvracač štátu

Posledných pár dní ma zaviedlo do Nitry. Venoval som sa činnosti, ktorá nie tak dávno bola ilegálna a ľahko by viedla do basy. Dnes je situácia lepšia, maximálne tak dostanem od okoloidúcich odporúčanie na liečebný pobyt v Pezinku. Skôr než vysvetlím moju ex-štát-rozvracačskú činnosť, chcem spomenúť stretnutie s jedným chlapíkom, ktorého si dovolím nazvať Pánom Nitrianskeho hradu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Stretli sme sa na pešej zóne. Vyzeral dosť slušne, až by som povedal, že bol švihák s tou svojou menšou, jasne šedivou hrivou. Začal dosť zhurta, chvíľu som bol zmätený, kým som pochopil kam mieri. Najskôr ho zaujímalo čo vlastne robím, ďalej čo študujem, odkiaľ som, ale potom začal viac o sebe.

Jeho fach je muzika, tak sa zveril ako vyrastal na Deep Purple a tvrdšom rocku, a ako mu do tohto rozmeru ulahodil vstup Pink Floyd so svojím psychadelickým pokojom. Trochu spomínal na svoju minulosť, keď pracoval v Bratislave aj na svoju terajšiu rodinu bývajúcu v inom meste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale prečo som ho nazval Pánom Nitrianskeho hradu? Nuž, lebo v parčíku tamojšieho areálu zvykne prespávať viac ako polovicu roka. Bezdomovec. Určite však nie troska a beznádejný prípad. Na rozdiel od iných (aj so strechou nad hlavou) totiž napr. pochopil, že tvrdý alkohol či cigarety mu nepomôžu. Tak sa o ne nestará a o to viac sa stará o seba.

To však nie je hračka, ak by som mal prespávať chránený len spacákom, každú noc, v akomkoľvek počasí. Spoločnosť mu pritom robia iba ak ježkovia či potulné mačky. Ale ani tie nie z lásky k nemu, ako skôr k jeho jedlu. Napriek tomu sa mu doteraz darí veľmi dobre - jeho vzhľad, ani správanie akoby nijak neboli zasiahnuté extrémnymi okolnosťami. Nečudo, že ho aj Nitriansky biskup milo nazval svojím susedom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhovor s Pánom (z) Nitrianskeho hradu bol pre mňa veľmi obohacujúci a snáď povzbudil aj jeho.

A čo bola tá rozvracačská činnosť, pri ktorej sa pristavil? Pozývanie a rozdávanie letákov na kresťanskú prednášku s besedou. Kvôli nej som tri dni na pešej „šlapal chodník". Do Nitry sa totiž unúval istý gentleman z Oxfordu, Michael Ramsden, ostrieľaný rečník (doslova). Bolo super, že si pomedzi stretnutia so západnými top businessmanmi a talibanskými bojovníkmi našiel čas aj na obyčajných Slovákov. Pre mňa samotného bolo úžasné ho počúvať.

Pán z hradu tam nakoniec neprišiel. Ale nevadí, ako povedal, chodí do kostola každý deň. O živote, aj o smrti, o Bohu, ku ktorému môžme prísť v akýchkoľvek našich životných okolnostiach, vie dosť veľa, aby sám prednášal ostatným.

Juraj Institoris

Juraj Institoris

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave a momentálneštudent evanjelikálnej teológie na UMB v Banskej Bystrici. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu